Saturday 2 May 2009

Dikir Barat Di JUST

Posted by Aragorn at 1:19:00 pm
Pada tanggal???urmm,,,,bape ek??ntahla...aku pom dh lupa....

ahaa,,,dh ingt..19 April 2009..one day after Miniclinic 2009. Ma3rad atau dlm bhsa melayunya satu pameran telah diadakan di Uni aku nih. Pameran yg disertai oleh semua pelajar dari pelbagai negara untuk memperkenalkan kebudayaan, keseniaan dan semua tntg negara mereka. Malaysia tidak terkecuali drpd menyertai. Bagus jugaklah pameran ini mmg terbukti aku dpt mengenali kebudayaan dan keadaan pelbagai negara terutamanya negara padang pasir. Antara negara-negara yg terlibat ialah Iraq, Syria, Turki, Somalia, Eriteria, Sudan, Arab Saudi, Yaman, Tunisia, Morocco, Qatar, UAE dan banyak lagi. Aku pom x smpt nk melawat sume kwsn pameran. Pameran ni diadakan selama 5 hari. Cuma, yg istimewanya, pada tanggal 19 April ni. Ada satu persembahan kebudayaan di Dewan Al-Farouq dan para warga Malaysia di JUST ni telah memilih utk mengadakn persembahan Dikir Barat. Alamak,,mmg sah aku kena masuk. Lebih kurg 4 hari gak la kitaorg berlatih utk persembahan ni. Aku plak kena jadi Tok Jogho.

Setelah bermesyuarat, akhirnya lagu Anak Tupai oleh Halim Yazid telah dipilih. Namun, sbb xde alat muzik. Akhirnya ktaorg miming jeh. Malu aku......dahla kena miming dpn Pengarah MSD dan Duta Malaysia. Aku tgk dorg senyum je pndg aku...hahahaha

Lantakla..tp yg pntg org2 arab mmg suka gila. Siap menari pusing2 ag tgk ktaorg berdikir barat. Padahal miming je..sporting gila mek n pak arab nih..Dahla, ckp bnyk pom tak guna.

Ni kt bwh aku sertakan video dikir barat yg telah diupload..Saksikan yerk....


0 comments on "Dikir Barat Di JUST"

 

SKY IS OVER Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez