Monday, 11 May 2009

Demokrasi yang kian terhakis

Posted by Aragorn at 1:49:00 am
Font size
Setelah kemenangan di Bukit Gantang dan Bukit Selambau tempoh hari. Aku dh kurg amik tahu sgt psl politik ni. Bukan pe, nk rest kit. Penat bermain dgn politik kt Malaysia ni. Berbelit macam sial angkara rampasan kuasa pihak yg tidak bertanggungjawab.

Namun, masalah ni ternyata belum selesai ag. Persidangan DUN Perak baru-baru ni ternyata memperlihatkan lagi kerakusan kerajaan BN utk merampas kuasa. Untuk menegakkan benang yg basah. Pelbagai cara digunaka asalkan kuasa terus dipegang.

Gambar di atas merupakan antara gambar terbaik yg pernah aku tgk. Menampakkan betapa hebatnya perjuangan Sivakumar sehingga terpaksa diheret keluar oleh pihak polis yg entah dtg dari mana. Heran aku, Mahathir sndiri tekah keluarkan kenyataan bhwa sultan memang tiada hak utk memecat MB tetapi kenyataan yg dikeluarkan oleh Mahathir tuh tidak pernah disiarkan oleh media massa demi menutup keaiban yang telah mereka buat. Cuba kita fikir kenyataan akhbar. Raja Nazrin dikatakan belum lagi merasmikan Sidang DUN hari tuh. Tapi, bagaimana Zambry boleh mengusulkan cadangan utk memecat Sivakumar sbg Speaker??Sedangkan Sidang DUN belum dirasmikan. Pahtu, pandai-pandai dia je nk lantik Ganesan tuh. Memang kerja bodoh.

Gambar ni akan aku kenang sepanjang hayat. Akan kuceritakan kpd keturunan aku bahawa betapa sukarnya memprjuangkan demokrasi yg adil n telus di Malaysia ini. Walaupun Sivakumar ni bukan Islam dan bukan Melayu. Tapi, pejuangannya wajar diambil contoh.

Post aku nih, kalu dibaca oleh hantu-hantu BN pasti aku kena kutuk kaw2 sbb aku sokong Sivakumar. Alasan mereka msti kata aku sokong bukan Islam, sokong India dan mcm2 ag. Biasalah tuh, alasan bodoh sejak zaman berzaman. Perjuangan utk Melayu yg tidak dijamin akhiratnya dan tidak dijamin dunianya. Aku bisa dan tegar dgn komen sperti itu. InsyaAllah, keadilan akan ditegakkan di bumi Malaysia nanti. Cuma, kesabaran diperlukan.

Kepada Nizar dan Siva. Teruskan perjuangan menegakkan keadilan. TAKBIR!!!Allahuakbar....






7 comments on "Demokrasi yang kian terhakis"

أفيق فواز بن أحمد صالح on 11 May 2009 at 08:43 said...

hei..
apa ni,BN dh buat mcm2 utk kita,mu x sokong gak BN.
kalo bukan bn x sampai kita kt sini..
x kenang jasa betul mu nih..
siap tulis dlm blog..

ha3..

Aragorn on 11 May 2009 at 16:42 said...

hahahaha...btol2...:))

Murfsyeed Semat on 11 May 2009 at 19:04 said...

Siot la ko michael,
Ko kena Ingt,
Biaiswa nih,
BN yg bg kat kita tau!
kalau x, x mmpu ko nak
beli Bluetooth Headset S.E.
yg ko selalu gantung kat leher ko
tuh tau (walaupun tali tuh hitam, aku
masih dpt cam, Alhamdulillah, ha ha!)
haih, ko nih, mmg
nak kena tarik biasiswa nih,

HAHAHAHAH!

Musafir diri on 12 May 2009 at 06:19 said...

isy... dasar tak kenang budi tol... repot kat jpa...

tahukah anda kerajaan bn telah membeli beberapa buah jet pejuang dengan SEDIKIT KOMISEN??? untuk pertahankan kedaulatan kita tau... dpt free hantar angkasawan lagi... tanpa jet takde angkasawan tau...

lupe ke kat putrajaya??? yg rakyat malaysia boleh 'dating' depan masjid tu??? dgn putrajaya malaysia terkenal tau...

lagi 1... kualu lumpur dah jadi bandaraya kebudayaan Islam under bn tau... WALAUPUN ADE ZOUK, TROPICAL, HOT LOUNGE, ETC2... tak banggakah anda???

Aragorn on 12 May 2009 at 10:45 said...

ooo....cmtu ke??

bangga bangga :((

Anonymous said...

wei, ape ni ..
ape mu ngaruk ni..'
bn yg btul la..
zambry gn ganesan lgi layak
hey..
teruk la ko ni..
dok sarama penuh,
p jordan dpt biasiswa,
lg nk kutuk itu bn ka..
talak gna punya wolang..
hahaha..

Anonymous said...

salam.nak tanya skit ni.demokrasi tu cara islam ke x sbnrnye?ada sapa2 yg tau blh tlg jwbkn?

 

SKY IS OVER Copyright 2009 Reflection Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez